Eu o sa ma refer in special la gamingul in 4k pentru ca asa le-am testat, pe multe din ele si in NV-Link. Aici trebuie sa recunosc, monitorul de la ASUS (PG27UQ) a dat un plus important de calitate a imaginii, vening cu HDR10 si 4k in 144Hz. In plus, asa cum am observat in anumite jocuri, cand folosesti NV-Link-ul, ai ”ciudata” impresie ca vezi mai multe detalii in ciuda faptului ca plusul de performanta nu e atat de impresionant.Dar sa incepem topul.
- Metro Exodus
Superb din punc de vedere grafic si aici ma refer in special la peisajele apocaliptice si atentia la detalii atunci cand umbli prin sistemul de canalizare al unui anume oras. Jalnic (cel putin pentru mine) dpdv al imaginatiei legate de misiuni si felul liniar cum se dezvolta jocul. Un potential urias ca si grafica, foarte bine realizat, insa fara acel story line care sa te tina lipit de monitor. Zici ca e un joc menit sa te uimeasca prin grafica si atat. Cu un RTX2080Ti in 4k all ultra, inclusiv Raytracing, scoti undeva la 45/50fps-uri. In NV-Link, undeva la 65/70. Raytracingul e extrem de demanding in acest joc.
2. Shadow of the Tomb Ryder
Singurul motiv pentru care acest nu este pe primul loc e datorita faptului ca nu a venit cu raytracing de la inceput, ci ca un pach pe care trebuie sa-l instalezi separat. La unii merge, la cei mai multi nu. E jocul care reuseste sa redea natura in toata splendoarea ei. Jungla amazoniana (sau care o fi) e superba, puzzle-urile sunt intrigante iar libertatea de explorare e ”delicioasa”. E genul de joc in care VREI sa te cateri intr-un anume loc, sa intri intr-o anumita grota, pentru ca stii ca ai sa gasesti ceva acolo. Povestea e bine pusa la punct, se leaga si vrei sa o impingi mai departe, sa vezi ce se intampla.. Nu pot sa-i gasesc un minus acestui joc, in afara de cel cu RT’ul. Foarte adaptat pentru Nvidia, in 4k all ultra, atingi lejer 75/80fps (cat de mult inseamna raytracingul – vezi Metro Exodus – 45fps) iar in NV-Link, stabil 130+fps. Da, stiu, e din 2018, insa NU aveam cum sa nu includ capodopera asta.
3. Jedi : Fallen Order
Toti ne-am speriat cand in anuntul oficial, developerii au anuntat un minim de RAM de 32GB necesar. M-am gandit : YES, Raytracing la maxim si grafica idem. Doar ca anuntul initial a fost modificat : 16GB recomandat si no RT. Combinatia dintre grafica, story + combo’uri si gameplay care iti aduce aminte de SOTR, au pus jocul asta pe podium. L-am instalat intr-o sambata si l-am terminat pana Luni si asta pentru ca am mai avut si treaba. L-as fi terminat in aceiasi zi, atat de ”lipicios” este. E cu atat mai interesant daca esti un fan al universului Star Wars. Un salt urias fata de Star Wars : Battlefront II. In jur de 55/65fps in single card 4k all ultra si 80+ in NV Link
4. CONTROL
Cea mai puternica grafica interioara, cel mai intens raytracing de la Adam si Eva. Cand spun ”grafica interioara”, ma refer la faptul ca toata actiunea jocului se petrece intr-o cladire iar atentia la detalii a fost de mare clasa. In plus, e un joc de actiune cu lupte intense si efecte bogate. As indrazni sa spun ca e un exces de raytracing si asta se cunoaste in cat de tare e taxat sistemul tau. Povestea e super, te tine lipit de monitor si singurul motiv pentru care jocul asta e doar pe 4, e pentru ca in detalii maxime in 4k, cu un 2080Ti, nu ai sanse sa treci de 45fps/50. Si nu cred in ciferele respective. Cred ca exista undeva si o problema de drivere si compatibilitate. In NV-link urci pana in 65..70.. GREU. De asta spun ca undeva trebuie lucrat. Un update ceva nu ar strica.